سینما و تلویزیون

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صداوسیما هر سال برای جشن باستانی ایران در پایان پاییز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک می‌بیند که در این بین نام علی‌ضیاء برای شبکه یک، ژیلا صادقی مجری شبکه دو، رشیدپور در شبکه سه و گودرزی با شبکه پنج مطرح می‌شود.

یلدا هرساله جزو مناسبت‌هایی است که تلویزیون برای آن تدابیر ویژه‌ای می‌اندیشد امسال هم در شبکه‌های سیما برنامه‌های مختلف و متنوعی درنظر گرفته شده است. علی ضیاء در ویژه برنامه یلدایی شبکه یک روزهای پنج‌شنبه بیست و نهم و جمعه سی‌ام آذرماه ساعت 22 و 23 روی آنتن می‌رود.

ویژه‌برنامه یلدایی شبکه یک در روزهای پنج‌شنبه بیست و نهم و جمعه سی‌ام آذرماه است که در ساعت‌های 22 و 23 روی آنتن می‌روند. برنامه پنج‌شنبه 120 دقیقه‌ای و جمعه 90 دقیقه‌ای پخش می شود. قرار است در این برنامه خوانندگان، بازیگران و شخصیت‌های شناخته‌شده عرصه‌های مختلف مهمان این ویژه‌برنامه یلدایی به مجری گری علی ضیا باشند. 

ویژه برنامه «شب نشین» برای شب یلدا، با اجرای حمید گودرزی در شبهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ساعت 21 روی آنتن می‌رود. پنج‌شنبه و جمعه 90 دقیقه‌ای و شنبه 150 دقیقه‌ای این برنامه پخش خواهد شد.در این برنامه دعوت از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی و هنری انجام خواهد شد.


  • سینما تلویزیون
  • ۰
  • ۰

جدیدترین نسخه فیلم سینمایی "مردان ایکس" با نام "تاریکی ققنوس" اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را از هفتم ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد.


جیمز مک‌آووی در نقش پروفسور ایکس، جهش‌یافته‌ای با قویترین توانایی دورآگاهی در جهان و مؤسس و رهبر گروه مردان  ایکس است. مایکل فاسبندر در نقش مگنیتو یا همان اریک لِنشر، جهش‌یافته‌ای قدرتمند که قادر به کنترل میدان مغناطیسی و فلز است.


جنیفر لارنس در نقش میستیک، جهش‌یافته‌ای با توانایی دگرپیکری و نیکلاس هولت در نقش بیست یا هنک مک‌کوی  جهش‌یافته‌ای با فیزیولوژی شبیه به حیوانات است.


تای شرایدن در نقش سایکلاپس جهش‌یافته‌ای با توانایی شلیک پرتوی لیزر از چشم‌هایش بوده و سوفی ترنر در نقش  جین گری یا دارک فینکس، جهش‌یافته‌ای بسیار قدرتمند با توانایی دورآگاهی و دورجنبی بالا و یکی از دانش‌آموز‌های با ارزش چارلز اگزاویر است.


الکساندرا شیپ در نقش استورم، کدی اسمیت-مک‌فی در نقش نایت‌کراولر، ایوان پیترز در نقش کوئیک سیلوِر، جسیکا  چستین در نقش پرنسس امپراتوری بیگانه با توانایی دگرپیکری که برای نابودی دارک فینکس تلاش می‌کند.


این قسمت از فیلم "مردان ایکس" با توجه به نام آن توجه ویژه‌ای به شخصیت "فونیکس" با بازی "سوفیا ترنر" خواهد داشت. وی یکی از جهش یافته‌هایی است که همواره قدرت بیشتری نسبت به سایرین دارد.


وی تاکنون سه نسخه از این فیلم را تهیه‌کنندگی کرده و در حال حاضر علاوه بر تهیه‌کنندگی "مردان ایکس-جهش یافته جدید"، کارگردانی این نسخه را نیز بر عهده دارد.

  • سینما تلویزیون
  • ۰
  • ۰

فیلم سینمایی علمی تخیلی اکشن «بامبِلبی» با صرف هزینه تبلیغاتی تلویزیونی ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار دلاری از روز یکشنبه در ازای ۹۴۱ مورد تبلیغات که در ۴۲ شبکه روی آنتن رفته، رکورد بالاترین هزینه در این زمینه را به خود اختصاص داد.


کمپانی پارامونت اولویت تبلیغات و آگهی‌های خود را برای شبکه‌هایی همچون «فاکس»، «نیک»، «ان بی سی»، و در طول برنامه‌هایی نظیر «فوتبال ان‌اف‌اِل»، «لود هاوس» و «اِمِیزینگ ولد آو گامبال» مقرر کرده است.


درست پس از فیلم «بامبِلبی»، فیلم «موتورهای میرا» از کمپانی یونیورسال پیکچرز ۹۷۱ بار در ۳۷ شبکه آگهی داشته است که هزینه این تبلیغات ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار بوده است.


«مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» با ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار دلار از کمپانی کلمبیا پیکچرز، «قاچاقچی» از کمپانی برادران وارنر با ۴ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار، و «معاون» از کمپانی آناپورنا پیکچرز با ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار هزینه تبلیغات در رده‌های بعدی پرهزینه‌ترین آگهی‌ها قرار گرفته‌اند.


نکته قابل ذکر اینکه در این میان تبلیغ فیلم «قاچاقچی» با تنها ۱۸ درصد تغییر کانال در حین پخش آگهی، به عنوان پربیننده‌ترین آگهی مشخص شده است.

  • سینما تلویزیون
  • ۰
  • ۰

سینما رکس به یک بازار تبدیل می شود و با سرمایه گذاری مشترک با گروه پرستیژ تبدیل می شود، TNM تاریخ خود را از دهه 1930 نشان می دهد.

در یک شب سرد در دهه 1970، یک ماشین آژیر خیره کننده در تئاتر رکس در بنگالورو، با همراهی پرسنل امنیتی در موتور سیکلت، رانده شد. در یک کت و شلوار، صاحب طاقچه ها منتظر دریافت حامی ویژه - فرماندار کارناتاکا، Padma Vibhushana Dhrama Vira بود.


"فرماندار عاشق تماشای فیلم ها بود و او یک بار در یک زمان به فیلم رسیده بود، و پدرم گاهی او را می پذیرفت. هر کس به فیلم ها - غنی، نفوذ و طبقه کارگر می آمد، می گوید:" آنیل کاپور " مدیر عامل مشترک رشت تئاتر.


رکس تئاتر در سالهای پس از سینمای تک سینمایی در منطقه تجاری مرکزی، به عنوان یک مجتمع مسکونی در سراسر شهر، در طول دهه گذشته در سراسر شهر شکوفا شده است. اما با بیش از 80 سال سابقه در دیوارهایش، رکس تئاتر در جاده تیپ، صفحه نمایش خود را برای آخرین بار در 31 دسامبر تیره می کند.

  • سینما تلویزیون
  • ۰
  • ۰

کاظم راست‌گفتار کارگردان سینما با اشاره به پروژه سینمایی «مستقیم جهنم» گفت: بعد از دریافت پروانه ساخت «مستقیم جهنم»، تصمیم گرفتم بار دیگر فیلمنامه آن را بازنویسی کنم و بعد از آن پروژه را جلوی دوربین ببرم.


وی با اشاره به دلیل بازنویسی دوباره فیلمنامه این پروژه سینمایی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از منتقدان نسبت به آثار کمدی حساس هستند به گونه‌ای که اگر پاک ترین و مقدس‌ترین کمدی دنیا را هم بسازیم باز هم انگ مبتذل به فیلم می‌زنند!


کارگردان فیلم «زنان ونوسی مردان مریخی» تاکید کرد: در تلاش هستم تا فیلمنامه‌ای را جلوی دوربین ببرم تا منتقدان نتوانند به آن مبتذل بگویند. مساله این است که در تمام دنیا منتقدان مخاطبان سینما را راهنمایی می‌کند تا مخاطب چگونه فیلم دیدن را یاد بگیرد، اما در ایران مردم خوب بلد هستند فیلم ببینند، اما ما از ترس منتقدان بیشتر به دنبال آن هستیم تا پروژه‌ای را بسازیم که منتقدان از آن خوششان بیاید.


وی با اشاره به «مستقیم جهنم» بیان کرد: این فیلمنامه کمدی-اجتماعی، مسایل روز جامعه را به صورت طنزآمیزی به چالش می‌کشد. البته در این فیلم سعی خواهیم کرد که تنها این مشکلات را طرح موضوع نکنیم و راهکارهای مناسب را در کنار فضای کمدی ارائه دهیم.


راست گفتار در پایان گفت: به زودی بازنویسی فیلمنامه به پایان می‌رسد و انتخاب بازیگران آغاز می‌شود، البته نباید فراموش کرد که بخش مهمی از آثار کمدی به تعداد معدودی بازیگر کمدی سینمای ایران است که معمولا مشغول بازی در کارهای مختلف هستند و هماهنگی با آن‌ها کمی زمان بر است.

  • سینما تلویزیون
  • ۰
  • ۰

در روزهای گذشته، مصاحبه با لیلا اوتادی، یک بازیگر سینمای معروف ایرانی، منتشر شد که در آن حمله خوبی به کارلوس کیروش، مربی پرتغالی پرتغالی، و با ادبیات عجیب و غریب او انتقاد کرد.

مدل صحبت کردن از بازیگر و موضوعاتی که او مطرح کرد، فوتبالیست ها را شگفت زده کرد، زیرا به نظر می رسد بعید است که حداقل یک رویکرد سینمایی موضع سختی برای حمله به او داشته باشد.


اما بعد از بحث، این اتفاق افتاد. اکنون که نزدیکان کیروش اعتقاد دارند که راز مصاحبه مصاحبه کننده باید توسط اعضای خانواده اش جستجو شود. در واقع، لیلا اوتادی خواهر همسر امید نمازی است، مربی بازنشسته انجمن آهن و فولاد اصفهان. نعیمی بعضی وقت ها به عنوان دستیار کارلوس کی کار می کرد، اما دو کار بزرگ انجام دادند، و بنابراین همکاری آنها متوقف شد و منجر به جدایی نماز از کادرفنی شد. نمازی چندین بار مصاحبه کرد.

  • سینما تلویزیون